Dermosil - Face Extra

Bild

Produkt:
 Face Extra (från Dermosil)

Face Extra är speciellt utvecklad för vård av extremt torra områden i ansiktet. Produkten tillför hyn massor med fukt och vårdar samtidigt torr och ansträngd hud. Face Extra innehåller rikligt med återfuktande glycerin. Allantoin har en läkande effekt på små sår och bisabolol förhindrar inflammationer och lugnar hyn. Face Extra är oparfymerad och har erhållit Allergi- och Astmaförbundets symbol i Finland. Face Extra består till 25 % av fett, vilket är mer än en vanlig ansiktscrème. Den är tjock och fet och fungerar som en intensivkur på torra områden, speciellt vintertid. 

Kommentar: Funkar inte alls på min torra hy. Då kör jag hellre på min vanliga ansiktskräm från Nuxe och använder Dermalogicas Skin hydrating booster när det behövs. Men låt dig inte luras av namnet, produkten har andra användningsområden. Exempelvis passar den utmärkt för händerna! Min handkräm var slut en dag och tog det bästa jag kunde hitta i badrumskåpet. Tog den här tuben eftersom jag inte hade någon användning för den och det här är absolut den bästa handkrämen hittils. Vanliga handkrämer kräver att man smörjer varannan timme för att behålla händerna smidiga, men icke Face Extra. Mina händer känns aldrig torra och jag använder den varje gång jag tvättat händerna. Mina naglar mår dessutom mycket bättre och växer som ogräs sedan jag börjat använda den här produkten. Jag vill gärna tro att det är handkrämen. På toppen av alltihop är den också mycket billigare än andra handkrämer jag testat. Ger absolut högsta betyg.

Betyg: 5 av 5

Pris: 39 kr (så billig och så bra)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0