Monaco - igen



Längtar tillbaka! Videon är perfekt, den visar det allra finaste med Monaco och musiken gör mig bara mer glad (eller rättare sagt ledsen, över att inte befinna mig på plats längre)

Vitlök

Denna älskade lök, oersättlig som smakgivare och aptithöjare i all matlagning och har påståtts kunna hjälpa mot det mesta.

Vitlök
- sänker blodtrycket och blodfetterna
- ökar blodcirkulationen i perifera blodkärl, t ex i händer och fötter
- är bra vid förkylning
- ökar prestationsförmågan
- stärker immunförsvaret
- förebygger ålderförkalkning
- har antioxidativ verkan


Så frossa i rå vitlök. Kokning förstör allicinet, det verksamma ämne i löken, och dessutom förstörs vitaminerna.


Dilemma

Dilemma
Förstår inte. Jag har hamnat i den mest jobbigaste situationen någonsin. Kom nyligen hem från Frankrike. Jag vill inte vara här i detta jävla land! Fan till och med Sverige är bättre än Finland, det är konstaterat. Men när jag är färdig med mina studier, beger jag mig tillbaka till Monaco för au pair. För att sedan återgå med studier i Sverige. Aldrig att jag återkommer hit till Finland. Finns det några positiva sidor här, så nämn!

Mika - Happy Ending



Hittade Mikas album Life In Cartoon Motion hos Mika Häkkinen (väldigt komiskt!) och därefter har jag speciellt gillat denna låt. Så talande och kreativ. Sången får en att tänka om. På alla fina minnen à cote d'azur. Jag är kär.

DJ Cam - Summer in Paris




Äh, nu skriver jag bara om musik. Men denna låt spelades dock flitigt i min nya ipod, när jag var på besök i Frankrike. Fick verkligen en känsla av sommaren där. Inte som här i Finland. Snacka om att jag var ledsen när jag kom hem.

Jason Mraz

Jason Mraz

"Jason Thomas Mraz, född 1977 i Virgina, USA, är en amerikansk singer-songwriter. Mraz är en popartist med flera olika stilar och influenser, från jazz, pop, rock till country och hip-hop. Han fick sitt genombrott genom att hans första singel, The Remedy (I Won't Worry), började spelas på MTV och VH1 samt på radio.

Mraz har slagit igenom i Sverige med låten I'm Yours. Sommaren 2007 hade han sin första konsert i Sverige"

Jag fortsätter att tipsa om bra sångare, eller bra musik i allmänhet. Även Jason uppfyller mina krav som bra musik, men smaken är som baken. I alla fall tycker jag att sommarlåten I'm Yours är en av de bästa. Mycket skön kille!

Hemsida: http://www.jasonmraz.com/
Myspace: http://www.myspace.com/jasonmraz


Paolo Nutini

Paolo Nutini

"Paulo Nutini, född 1987, är en ung singer-songwriter från Paisley, Scotland. Debutalbumet, The Streets, kom år 2006, tillhörande genren alternative rock. Paolo kombinerar gärna i sin musik influenser från David Bowie, Damien Rice, Oasis, The Beatles, U2 och Pink Floyd ."

Jag själv är ett stort fan av akustik musik, speciellt svensk och brittisk. Även om kanske inte Paolos musik klassificeras som akustisk, så duger detta gott och väl som örongodis. Hans senaste singel, New Shoes, är helt klart favoriten, sådär lagom "färggrann och pigg". Passar utmärkt en dag som denna, då man saknar fransmännen.

Hemsida: http://www.paolonutini.com/home/
Myspace: http://www.myspace.com/paolonutini

Så mycket att göra så lite tid

Så mycket att göra så lite tid

På torsdag morgon är det dags och jag har massor att göra. Som att handla inför resan såsom att skriva uppsatser. Följande måste jag hinna köpa:

- Acne Jeans, två par kostar kring 100 euro
- Ipod, kostar kring 55 euro
- Ipod Skins, tre kostar kring 10 euro
- Skor, kostar kring 30 euro
- Kläder, ingen bestämd kostnad
- Dermalogica, kostar kring 32 euro
- Halsband, kostar kring 3 euro
- Plattång, kostar kring 130 euro

Sammanlagt ungefär: 360 euro

Oj, ingsåg plötsligt att det blir mycket pengar. Får väl prioritera lite, och köpa det viktigaste. Även om jag har pengar skulle jag inte vilja spendera allt på en gång.

Sex snabba skönhetsknep

Sex snabba skönhetsknep

Skönhet behöver varken vara komplicerat eller dyrt.
Här bjuds på sex lätta och billiga knep. Relaterat material:


1. Avocadometoden
Skala en mogen avocado som du kör i en mixer. Smörj sedan in din kropp med massan och låt den sitta kvar i 20 minuter. Resultatet blir en mjuk hud då avocado fungerar som en naturlig fuktighetskräm.

2. Gör en äggmask
Undvik att bli ruinerad på ett exklusivt spa. Här kommer ett betydligt billigare knep om du vill att lyfta din trötta och slappa hud. Knäck ett ägg i en skål och separera gulan. Amvänd vitan för att göra en ansiktsmask. Låt den sitta kvar i fem minuter innan du sköljer av. Proteinet i ägget är bra för din hud.

3. Heta ögonfransar
Har du raka ögonfransar så försök värma din ögonfransböjare med en hårtork i ett par sekunder. Då får du ögonfransarna att böja sig lättare. För att bevara din nya stil så använd en vattenfast mascara som torkar snabbare och som bevarar ögonfransarnas böj mer effektivt.

4. Läcker strandfärg på ett kick
Är du blek och hängig. Använd en brun-utan-sol-kräm som du blandar med lite handkräm. Smörj sedan in dina ben så får du en läcker strandfärg på ett litet kick.

5. Lys med vinäger
En del vinäger och fyra kolsyrat vatten. Blanda och använd i håret. Låt det sitta kvar i en kvart innan du schamponerar. Resultatet blir skinande.

6. Trolla bort ett pluffsigt ansikte
Irritationer i ansiktet? Blöt en påse grönt te i ett par minuter. Lägg sedan påsen över ditt ansikte. Antioxidanterna i tet lugnar dina inflammationer.

Källla: improveme.se

Smartson

Smartson

Lägger in ett tips, på en hemsida. Smartson. Som är väldigt användbar ifall man planerar på att inhandla en ny mobiltelefon t ex. Har haft stor hjälp med hemsidan, när jag skulle välja en ny kamera. För här finns all information man egentligen behöver och de flesta expert recensioner. Vad mer kan man begära?

Att flyga eller inte?

Att flyga eller inte?

Jag hatar att välja. Alternativ är det värsta jag vet. För jag vet att jag alltid väljer fel, hur jag än vänder på steken.
På påsken var det meningen att jag skulle till Monaco/Frankrike. Men eftersom biljetterna visar sig vara förvånansvärt dyra och att jag kommer att få komma hem med ett flertal prov, lockar mig inte. Jag vet att jag kommer att ångra mig så fruktansvärt om jag inte åker. Men ändå kommer jag att känna press och ångest om jag åker, eftersom jag har så mycket ogjort.

Att flyga eller inte, det är frågan.

RSS 2.0