Imogen Heap

Imogen Heap

"Imogen Jennifer Jane Heap, är en engelsk sångare från Essex, England. Hon slog igenom som soloartist 2005 med andra albumet Speak For Yourself. Låten Hide & Seek, från albumet, är med på soundtracket till filmen Last Kiss och har även varit med i tv-serien The O.C. samt CSI Miami. I The O.C. har även hennes låt Speeding Cars framförts. Denna finns inte med på någon av hennes soloalbum. Där har Imogen även bidragit med låten "Hallelujah". Can't Take It In är även en låt av henne som spelas i slutet i filmen Narnia: Häxan och Lejonet."

Jag minns inte varifrån jag fick nys på denna kvinnas musik. Om det är från tv-serien OC, eller tidigare minns jag inte, men hennes album Speak For Yourself, köpte jag förra året och jag kan nämna att den lyssnades flitigt. Singlarna Hide and Seek och Speeding Cars är de absolut bästa, som kan lyssnas när som helst. Men hennes album däremot lämpar sig bäst till mörka vintrar.

Hemsida: http://www.imogenheap.co.uk/
Myspace:
http://www.myspace.com/imogenheap

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0