Regina Spektor

Regina Spektor
"Regina Spektor, född 1980 i Moskva, är en singer-songwriter och pianist från New York som sjunger en klassiskt inspirerad musik direkt från hjärtat. Hennes musik är tätt förknippad med antifolk-musikscenen i New York.

De flesta av Reginas första album har enbart släppts i USA, men Mary Ann Meets the Gravediggers and Other Short Stories, har släppts i flera länder världen över. I Sverige kan man köpa både Soviet Kitsch och Begin to Hope, som bland annat innehåller låtarna Fidelity och Better."

Hennes musik fångade mig när jag en dag satt framför internet och hamnade på hennes myspace av en slump. Fidelity, Better och Us hade jag för länge sedan redan hört, men inte uppmärksammas. Nu hörs hennes röst rätt ofta inne i mitt rum och snart har en ny skiva tagit sin plats på min hylla.

Hemsida: http://www.reginaspektor.com/index2.html
Myspace: http://www.myspace.com/reginaspektor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0