Dermalogica - Ultrarich Body Cream


Produkt: Ultra Rich Body Cream (från Dermalogica)

En näringsrik, doftfri creme som fyller på fuktförråden och återställer balansen i mycket torr hud. Dermalogicas unika Environmental Protection Complex med essentiella fettsyror, hyaluronsyra och jättenattljusolja reparerar hudbarriären, och är därför idealisk för den känsliga huden. Passar också utmärkt för massage. En unik, långtidsverkande kroppscreme som smälter vid hudkontakt. Innehåller naturliga lipider som mjukgör och ger oöverträffad återfuktning. Cremen går snabbt in i huden och ger inte en kladdig känsla. Helt doftfri kroppscreme utan eteriska oljor. Passar därför även en extremt känslig hud.

Kommentar: Värdelös! Jag som tidigare sa att jag aldrig ska köpa kroppsvård från Dermalogica, kunde inte hålla mig. Jag köpte hudkrämen i hopp om att den här skulle vara bättre, den är ju trots allt gjord för en torrare hudtyp än Body Hydrating Cream. Men icke! Den här har dock lite drygare konsistens än Body Hydrating Cream och räcker betydligt längre, nästan tre månader. Men alltså det blir som en hinna som inte sjunker in förrän en timme senare. Dessutom blev min hy efter några veckors användning betydligt sämre. Jag använde den nu på vintern (då min hy är som torrast), och så torr har jag aldrig varit på riktigt länge. Jag brukar inte ha så jätte torr hy, men då var den prickig (speciellt på bena) och flagnade. Den innehåller ingen mineralolja, vilket är ett plus. Och trots att den sägs vara doftfri så doftar den behagligt sött. Lite vanilj blandat med kokos, kanske. Men kommer inte köpa denna produkt igen och rekommenderar den inte. Trots att den var dyr (för att vara kroppslotion) så var den inte bättre än t ex Dove. Jag gillar Dermalogica's produkter för ansiktet, men inte för kroppen.

Betyg: 1 av 5

Pris: ca 350 kr

Kommentarer
Postat av: linnea

okej tack för tipset, då vet man vad man ska undvika ^^

2009-05-13 @ 20:23:12
URL: http://linneadofs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0