Dermalogica - Body Hydrating Cream


Produkt:
 Body Hydrating Cream (från Dermalogica)

Återfukta huden med denna friskt citrusdoftande, lättabsorberade kroppslotion. Milt komplex av hydroxisyror exfolierar skonsamt och gör huden mjuk och smidig samtidigt som eteriska oljor konditionerar och lugnar. Icke-fet, lättabsorberad kroppslotion som ger ett omedelbart resultat. För alla hudtyper och hudtillstånd.

Kommentar: Funkar inte alls på min torra hy. Under appliceringen liknar denna lotion mer en tvål, den är vattnig och inte alls så krämig som jag skulle vilja ha den. Det känns dessutom inte som om den gör någon nytta, men senare efter cirka tio minuter är huden len och mjuk. Fast den mjukgör inte min relativt torra hud så som jag önskade. Dryg är den inte heller, använder man denna produkt regelbundet är den slut efter ungefär två-tre veckor. Trots att innehållet är omkring 500 ml. Doften är frisk och diskret men ändå lugnande. Inte att klaga på där inte. Innehåller inte heller mineralolja. Men kommer inte köpa denna produkt igen och rekommenderar den inte för torra hudtyper. Ibland är till och med billigare bättre. Får hålla mig till dermalogicas produkter för endast ansiktet.

Betyg: 1 av 5

Pris: ca 350 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0