Kamomillte

Kamomill Te

Vill du bli av med de hemska ärren man får av finnar och göra huden mjuk som på en bebis! Ånga ansiktet med vanlig kamomill te!

Man tar en kastrull i lagom stor storlek för ansiktet häller upp ca 1 liter vatten, sedan tar man två kamomill tepåsar (om du har färsk är det ännu bättre och då räcker det med två matskedar). Låt det koka i ca 2 min sedan häller du i två droppar av Tea Tree Oil (finns att köpa på hälsokostbutiker, men är inte nödvändigt). Låt det så och dra lite och sedan tar du en handuk över huvudet och håller det över ångan i 5-15 min. Sedan kan man om man vill ta en handuk och doppa det i tevattnet och tvätta ansiktet med det. 

Jag gör detta en gång i veckan och varje gång får jag väldigt len och mjuk hy efteråt. Testa du också! Men kom ihåg att tvätta ansiktet före.

Kommentarer
Postat av: Nyström

Hur mkt kostar det?:)

2009-08-04 @ 11:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0