Beslutsångest

Vi ska flytta - äntligen. Jag har möjligheten att välja rum. Två alternativ. Två olika rum. Men det är så svårt att välja. Hur jag än vänder på det, kommer jag troligen ändå ångra valet. Åh.

Rum nummer ett

Fördelar:
- Har en stor walk in closet (varenda flickas dröm, liksom).
 - Kan ha en fondvägg.
Nackdelar:
- Är mindre
- Garderoben måste renoveras och det projektet kommer att uppskjutas om jag känner mamma rätt.
- Är ganska nära bastun (vilket kan innebära varma nätter, om värmen smiter in i rummet)

Rum nummer två

Fördelar:
- Är större
- Har en tegelvägg (skitsnyggt tycker jag).
Nackdelar:
- Tegelväggen kan också vara ett problem om man vill ha hyllor på den väggen.
- Ingen fondvägg, då jag redan har en tegelvägg (blir jätte konstigt annars).
- Har ingen walk in closet, utan måste skaffa en ny garderob.  (men det innebär att jag får välja och vraka på snygga garderober, som skulle kunna bli minst lika fabulöst som en walk in closet)

Jag tror jag tar rum nummer två. Men ack vad jag kommer att sakna chansen att ha en walk in closet. Och arg kommer jag att bli om garderoben blir finare än vad jag någonsin kunde drömma om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0