Solbad - Kroppsvård

Solbad
Jag har massvis med gamla artiklar i min dator om precis allting som jag tyckte kunde vara värt att spara. Nu tänker jag radera dem och tänkte att jag kunde innan dem raderas dela med mig av några tips (men de flesta går säkert att hitta på andra ställen på internet)...

Att dra på sig lilla bikinin kan ibland vara mer traumatiskt än kul. Så här gör du för att kliva ut på stranden med stolta steg.

1. Fixa fina släta ben
Svarta hårstrån på benen är kanske inte så klädsamt till bikinin. Välj mellan en bra hyvel, rakapparat, vax eller hårborttagnings­kräm. Raka benen ett par dagar innan du ger dig på peelingen eftersom huden kan vara känslig.

2. Peela
Ge hela kroppen en rejäl avskrubbning för att ta bort döda hudceller. Skrubba särskilt noga vid knän och armbågar där man kan vara lite torr.
I urringningen bör du välja en ansiktspeeling eftersom huden där är tunn och lätt blir rynkig.

3. Fukt! Fukt! Fukt!
Smörj in dig med en fuktgivande hudkräm direkt efter duschen. Om du vill ?fuska? lite kan du istället för en vanlig bodylotion använda en hudkräm som samtidigt ger gradvis färg, till exempel Dove Summer Glow eller Piz Buin Summer Sensation.

4. Skydd ger vackrare färg
Tillhör du dem som tror att du inte blir brun om du använder solskydd? Fel, fel, fel! Visst får du färg ? men istället för att bli illande röd får du en snygg, hälsosam brun färg. Välj solskyddsfaktor efter din hudtyp och börja alltid med en hög. Smörj in hela kroppen rikligt och upprepa en gång i timmen.

P.S Använd heller inte olja i solen. Har du hört att man blir brunare vid användning av olja har du delvis rätt. Men detta rekommenderas inte, då huden lätt kan börja "koka" D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0